www.barcsikisterseg.hu

Keresés:
  OK »
Bemutatkozás | Letöltések | Hasznos linkek | Fórum | Kapcsolat

Eseménynaptár
2024. május
HKSZCSPSZoV
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Települések

Költségvetés teszt

1/2008. (II.12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2008. évi költségvetéséről 1

1. §

2. §

(1) Az Áht.  67. §. (3) bekezdése alapján a Képviselő-testület a címrendet a (2)-(3) bekezdés szerint állapítja meg.

(3) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő- nem intézményi kiadások e rendelet 3-5. számú melléklete szerinti felsorolásban külön-külön címet alkotnak.

I.

A költségvetés bevételeinek és kiadásainak

fő összege, a hiány mértéke

3. § 1

5.374.921  ezer Ft bevétellel,

   5.789.912  ezer Ft kiadással és

állapítja meg.

  A 23/2008./XII.5./ rendelett módosított és egységes szerkezetbe foglalt szöveg

Ezen belül:

·a működési célú bevételt                                                    4.480.391 eFt-ban

·a működési célú kiadásokat                                                4.492.043 eFt-ban

ebből:

-a személyi juttatások kiadásait                               1.884.540 eFt-ban       

-a munkaadókat terhelő járulékokat                           610.197 eFt-ban

-a dologi kiadásokat                                                1.111.089 eFt-ban

-az ellátottak pénzbeli juttatásait                                  15.016 eFt-ban

-a speciális célú támogatásokat                                   333.640 eFt-ban

-az általános tartalékot                                                  11.037 eFt-ban

-a céltartalékot                                                             26.392 eFt-ban

·a felhalmozási célú bevételt                                                1.309.521 eFt-ban

·a felhalmozási célú kiadást                                                 1.297.869 eFt-ban

ebből:

-a beruházások összegét                                             913.666  eFt-ban

-a felújítások összegét                                                176.004  eFt-ban

-egyéb felhalmozási célú kiadások                            149.525  eFt-ban

-egyéb felhalmozási célú támogatások                        14.513  eFt-ban

-az intézményi felhalmozási kiadások összegét            44.161 eFt-ban

állapítja meg.

Az önkormányzat bevételei és kiadásai

4. §

(1) A 3. §-ban megállapított bevételi főösszeg forrásonkénti megbontását e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

A 3. §-ban megállapított bevételek közül az intézményi tevékenységi és az egyéb bevételeket, valamint az intézményi támogatásokat intézményenként e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület az Önkormányzat költségvetésében szereplő működési jellegű feladatok kiadásait a rendelet 3. számú melléklete szerint állapítja meg.

(6) A Képviselő-testület a fejlesztési kiadásokat e rendelet 5. számú melléklete szerint állapítja meg.

(8) A Képviselő-testület az európai uniós támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat e rendelet 14. számú melléklete szerint állapítja meg.

A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök

5. §.

(1) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében  454.991 eFt forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá, melyből 400.000 eFt. összeg erejéig  kötvénykibocsátását hagyja jóvá, a fennmaradó 54.991 eFt. fedezetét az ÖNHIKI-s pályázat benyújtásával kívánja megteremteni. A legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető folyószámlahitel összege 500.000 eFt.

(2)  A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak a bankszámla-szerződésben rögzített 2008. évi kondíciókkal történő előkészítésére, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér  hitel felvételére. Minden egyéb hitelműveletben a Képviselő- testület dönt.

A bevételi többlet kezelése

6.§

     A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

     A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felül többletbevételét a felügyeletét ellátó szerv egyidejű tájékoztatásával, saját hatáskörű előirányzat-módosítás után használhatja fel. A képviselő-testület ezt az előirányzat-módosítási jogosultságot indokolt esetben az érintett költségvetési szerv értesítése mellett magához vonhatja.

Általános és céltartalék

7. § 1

   A Képviselő-testület az Önkormányzat céltartalékát

          e rendelet 1. számú mellékletében felsorolt célokra állapítja meg.

   A Képviselő-testület az Önkormányzat általános tartalékát

(3)Több éves kihatással járó feladatok

8. §

A Kisebbségi Önkormányzatok költségvetése

9. §

Előirányzat-felhasználási ütemterv

10. §

A 2008. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 13. számú melléklet tartalmazza.

Gördülő tervezés

11. §

II.

A 2008. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

12. §

(1) A Képviselő-testület  Szerveire átruházott hatáskörökről szóló  7/2001.(IV.6.) önkormányzati rendelet I. számú mellékletében átruházott hatáskörökön túl az Áht. 74. §. (2) bekezdése alapján a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát évi 3 millió Ft.- éves értékig feladatonként 1 millió Ft.- ig  a Polgármesterre ruházza át .

(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években - a Képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.

(3) A Képviselő- testület az Áht.73.§.(3) bekezdése alapján a céltartalék terhére a rendelkezés jogát 3 millió Ft.- éves  értékig, feladatonként 1 millió Ft.- ig a Polgármesterre ruházza át.

(4) ) A Képviselő- testület az Áht.73.§.(3) bekezdése alapján a bizottságok részére a céltartalékban biztosított keret összegéig  a rendelkezési jogát a bizottságokra ruházza át.

(5) ) A Képviselő- testület az Áht.73.§.(3) bekezdése alapján a településrészi önkormányzatok részére a céltartalékban biztosított keret összegéig  a rendelkezési jogát a településrészi önkormányzatokra ruházza át.

(6) Az e §-ban foglalt átcsoportosításokról a jogosultak havonta képviselő- testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a Polgármester a beszámolókra is figyelemmel első ízben a féléves beszámolókor, azt követően a negyedévet követő első testületi ülésen köteles javaslatot tenni.

13. §

(1)Az önállóan gazdálkodó intézmények éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül az intézmény vezetője a felelős.

(3) Az intézményeknél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

(5) Az intézmények kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben , ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

14. §.

(1)  Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2)  Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület a 12. §. (6) bekezdésben foglalt módon dönt.

Az intézményi előirányzat módosítás szabályai

15. §

     Az intézmény saját előirányzat módosítási hatáskörében eljárva, bevételi és kiadási előirányzatának fő összegét, ezen belül a kiemelt előirányzatokat és ezekhez kapcsolódóan a részelőirányzatokat felemelheti:

       az élelmezési bevételeken kívül a tervezett összes bevételi előirányzatot meghaladó többletbevételéből,

      előző évi (évek) tartalékként kezelt pénzmaradványából,

     Az intézmény az (1) bekezdés szerinti hatáskörében eljárva tartós, a költségvetési évet meghaladó időtartamú kötelezettséget nem vállalhat.

     Az intézmény saját hatáskörében eljárva, az intézményi költségvetést az alábbiak szerint módosíthatja:

       Dologi, működési célú pénzeszköz kiadási főcsoportjai között előirányzat változtatásokat hajthat végre.

         Bevételi előirányzatán belül az egyes részelőirányzatait (az önkormányzati támogatás és ezen belül a működési és felhalmozási célú támogatás, továbbá az élelmezéssel összefüggő bevételek kivételével) megváltoztathatja.

         Az élelmezés és vásárolt élelmezés kiadási előirányzatát, valamint az ezekhez kapcsolódó bevételi előirányzatokat saját hatáskörben nem módosíthatja.

        Az intézmény személyi juttatás és járulékai előirányzata intézményi hatáskörben csak a fenntartó engedélyével a jogszabályi előírások figyelembevételével módosítható.

     A 2007. évi pénzmaradvány jóváhagyását követően pénzmaradványból intézményi hatáskörben, személyi juttatásra a feladatelmaradás és a céltartalék tételeivel korrigált maradvány használható fel.

     Az intézmény a saját hatáskörű előirányzat módosításokról a felügyeleti szervét negyedévenként tájékoztatja.

     Az élelmezési támogatások elszámolására évente kerül sor.

Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

16. §.

     Az intézmény vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva az intézmény részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

     Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

     Az intézmény csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.

(5)17. §.

18. §.

Az 50.000 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.

19. §.

20. §.

Az önállóan gazdálkodó intézmények költségvetési támogatását a Képviselő-testület az intézmények pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően kerüljenek kiutalásra.

21. §.

22. §.

(1)(2)(3)a.) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

(4)(5)(6) a.) az ellátandó feladatot,c.) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,

e.) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,

23.§.

      kedvezményezettjeinek nevére, a támogatás céljára, összegére, továbbá a támogatási

      tenni legkésőbb a döntés meghozatalát követő 60-ik napig, minden 200 eFt-ot meghaladó

24.§.

A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az Áht.15/B.§.(1)- (2) bekezdéseiben meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon  a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.

Záró és egyéb rendelkezések

25. §.

(2)  Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba.

Feigli Ferenc                                                          Balázsné Dr. Vástyán Krisztina

1    23/2008./XII.5./ rendelet. Hatályos: 2008. december 5-től.

Barcs, 2008. december 5.

                                                                                            jegyző

Oldal tetejére Vissza Nyomtatás Küldés e-mailben
 
 
 
© Copyright 2008 - Barcsi Többcélú Kistérségi Társulás - all rights reserved | Impresszum | Jogi nyilatkozat
A honlap az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg
Website made by: GrApixx Design Studio